Snustorget

Anpassad sökning

14 juli 2008

Lugnt och skönt

Sitter för mig själv hemma med en tonårsgrabb sovandes i källaren, dom övriga två hemmaboende familjemedlemmarna for och badade, kan ju kalla detta för kvalitetstid med mig själv, kan ju tilläga vad frun tycker, eller behövs det. Funderar mest på när jag ska rycka mig i kragen och gå ut och börja skrapa garaget, får ju med en slav, tonårsgrabben och han har inte så många valmöjlighet.

Friden försvan snabbt, rullande in en bil på uppfarten. Piteå visade sig från sin bättre sida på förmiddagen men inget vara för evigt, väder gudarna ville något annat och hade skickat lite regn på badplatsen så min frid försvan allvärdens väg. Frun kom hem och jag fick jalla jalla ut och börja skrapa, just nu är hon och gör stan vilket ger mig tebax lite tid.

Undrar vem man lurar mest sig själv eller frun, allt ska göras vid något tillfälle, nu eller sen, eller om det är ett försvar mot att det kanske blir lite mindre på göra listan om allt tar lite längre tid eller så är man bara slö. Personligen vill jag att det ska vara en vettig mening med allt man gör medans min fru vill göra saker för görandets skull, eller för att känns sig duktig, undrar om det är lite kvinnligt.

Man ska inte klaga, får ju mig lite tid då och då framför skärmen, känner sig lite som en tonåring som gör saker i smyg, fan tror jag har nog aldrig blivit äldre än arton även om det bara är mindre fyrtitvå månader kvar tills man fyller femtio, är bara dom obefintliga bröstmusklerna som fyrdubblat sig när dom ner till midjan vandrat...

Inga kommentarer: