Snustorget

Anpassad sökning

14 juli 2008

Semester, något fundera över...

Semester ja, känner till fenomenet och trots att jag om några år fyller femtio så har det hänt en sommar som jag nästan hade fyra veckors semester. Allvarligt talat vet jag inte om jag ska känna bitterhet för att jag inte lärt mig uppskatta sommar semester bättre, som tröst så har jag fått jobba utomhus, om det räknas

Jag har arbetat varje sommar, på vägarna och gjort både vita och svarta jobb, alltså målat vita sträck och lagt asfalt, säsongsarbete kallades detta fenomen, man var ju för snål att ta semester under sommaren och under vinter stämplade man på den goda tiden, annat är du nu, man var ju ledig som sagt var.

Frågeställningen är lite grann ifall stressen och framförallt ångesten ifall vädergudarna visar sig från sina sämre sidor, regn, rusk, kyla och avsaknad av den värmande solen. Tänk tanken jobba i elva månader till näste semester funderandets över hur sommarvädret kommer vara nästa år, vilket år det kommer att vara...

Inga kommentarer: