Snustorget

Anpassad sökning

8 aug. 2008

Rast

Tjugo minuter kvar av rasten och den har jag tänkt få ihop ett stycke inlägg, har inte en susning om vad jag ska skriva om, finns en hel del att ta av, men vad. Moppen, frun skulle vara vågat, grabben finns en hel stor säck plocka ifrån, yngsta jäntan är som väldigt jämt och så länge hon får vara hos hästarna i stallet händer det inte så mycket mera.

Äldsta, hon jobbar som för det mesta och egen lägenhet har hon ju skaffat och ringer när hon behöver något, typ som igår for dom till Luleå för att se på bio och vem tror du fick ställa upp med bil. Förövrigt så sköter hon sitt och verkar storm trivas med det och det känns lite kluvet, hon som en gång var min lilla flicka bor helt och hållet själv i sin egen lägenhet, kommer nog vänja mig. Kan ju dra det till sin spets och säga bara två kvar.

Det har varit en helt otroligt lugn sommar, äldsta har ju flyttat, grabben kan man tro har gjort det för han kommer bara hem med en Coop-påse med tvätt och åker igen tiggandes om mera pengar, sova i olika stugor och husvagnar ibland på fisketur med sina polare från byn ibland i hanns bruds mormors stuga och om jag ska vara helt ärlig kan man inte vara helt säker alltid vars han har sovit, tror han blir nervös om det inte händer något hela tiden.

Yngsta jäntan har nog haft sin livs sommar fast hon är ju inte så gammal ännu, ridläger i Älvsbyn början av sommaren, Umeå och fått träna med och umgås med det Brasilianska damlandslaget i fotboll en riktig höjdare. Patrullrisk i Svensbyn och nu har hon hyrt en häst en vecka på ridstallet och får rida i över en timme varje dag och putsa och sköta sina fyrbenta älsklingar, hon är i paradiset ser det ut som när man träffar henne. Och där i mellan några övernattningar hos kompisar så jag måste säga att det har varit otroligt lugnt hemma och bara min bättre hälft som faktiskt driver upp tempot, eller hon gör allvarliga försök till testa varje fall och oftast i onödan enligt mitt sätt och se på saker och ting.

Inga kommentarer: