Snustorget

Anpassad sökning

9 aug. 2008

Kollegerna och häxorna i buren

Är ju ett kapitel som om man vill skulle nog kunna skriva om en hel del, finns ju bara två begränsningar, hur lång farstu man har och ovetskapen om vilka som otroligt nog läser det man skriver. Jag kan då lova en sak varje fall, det kommer, får väl hoppas att man den dagen lyckas skriva på ett sånt sätt att man slipper få sig flera ovänner eller så kör på i 120 och hänger dom högt, inbillar mig att det skulle vara mera jag, eller...

Kollegor är egentligen fel ord för att beskriver läget på min arbetsplats, konkurrenter är mer rättvis beskrivning av hur det ligger till fast vi ger sken av att vara kollegor, varje fall i fikarummet, vi är trots allt egnaföretagare som jobbar inom en prissammverkans sammanslutning, ungeför så beskriver Konkurrensverket detta fenomen inom vilket jag verkar inom.

Mera en vacker solig molnfri dag komma skall, just nu har jag formulerings problem så jag bidar min tid till ett senare tillfälle för då det mera komma i ämnet jag dryftat, så ha tålamod...

Inga kommentarer: