Snustorget

Anpassad sökning

7 aug. 2008

Ny dag, nya våndor

Hade väckning halv fem, vaknade knappt och trött som fan var man efter lite mer än tre timmars sömn, nästan så trött att man glömde bort nikotinbegäret. Tror jag tog ett tuggummi bara av dum ovana eller så var tröttheten mera påtaglig än vad begäret vilket inger hopp för nästa vecka då jag ska försöka lägga av med tuggsen. Nu kommer det stora peppar veckan starta, jag kan, jag vill och frun vill, direkt föll motiveringen ner i avgrunden, nästan.

Känns lite onödigt lägga ner över 400 kr i veckan på att låta käkarna jobba övertid, lågt räknat. Skrämmande siffror om man skulle räkna det på årsbasis, 20 800 kr. Känn på den magsopen, nästan så man börjar undra hur man är funtad, har ju skrivit om ekot som bildas mellan öronen emellanåt, fan börjar nästan fundera om man är dum i huvudet eller på något sätt måste det finnas någon form av skada, ramlade faktiskt som femåring och fick en kraftig hjärnskakning, vi kör på den varianten.

Mår genast bättre när man kan komma med en logisk förklaring till vansinnet, sanna mina ord, det behövs för om jag skulle börja summera hur mycket som man har snusat upp, oj oj, två till tre dosor per dag och det innebär i dagens pengar minst 80 spänn, över 29 000 kronor om året. Nog fattar jag vart den årliga utlandsresan har tagit vägen, den har hamnat under läppen i ca 33 år och nu vågar jag inte längre summera summorna, för då finns risken att man kan hamna på Piteå 55......eller borde.

Inga kommentarer: