Snustorget

Anpassad sökning

13 sep. 2008

Vaknat till vad, hmm

Jobbade i natt och vaknade för knappt en timme sen och man kan ju fundera till vad, grabben sover där nera och den andra halvan av familjen tillsammans med Lippe har farit ut till skogs för att plocka bär, mums med nya lingon. 

Nu kom jag på varför, ta ner sängkläderna och sätta på maskinen och sen hänga den som jag tog ut, hmm bäst att jalla jalla och göra det innan hon kommer hem, har säkert glömt något annat så någon form av avhyvling blir det ju ändå så igetligen kan jag skita i att hänga tvätten för då får jag skit för något jag medvetet glömde och inte för något jag inte tänkt på.

Hajjar ni logiken med mitt resonemang, visst är det bättre ta skit för en medveten handling än för något man inte hade en susning om att man skulle gjort eller att mina två celler var just för ögonblicket osams och klarade bara av att reda ut ett problem åt gången och det enklaste är ju att reda ut sina egna interna problem än att hålla reda på vilka av dom hundra min bättre hälft vill ha gjort eller gjorda.

Den nakna och grymma sanningen om tvåsammetens baksida av dom två sidornas ständiga kamp om herraväldet, varför styra halva när man kan fajtas över hela, varför ge sig när man kan vinna allt, varför bara inte ge upp låta sig styras som ett fogligt kolli som slipper ta några större beslut än om hur mycket toapapper man ska använda varje gång man torkar sig, det kallar jag frihet under ansvar i en diktatur.

Inga kommentarer: