Snustorget

Anpassad sökning

4 sep. 2008

Kollegor vs arbetskamrater del 2

Ja du ute på udden du har ju tagit upp många olika senarium och vad jag minns av den där diffusa dagen jag skrev så var det nog inget av dina idéer jag syftade på, ska försöka rätta ut problematiken lite tydligare.

Likväl som det gäller några kollegor så har också en del av häxorna i buren problem med hur dom tolkar och agerar i vissa lägen, vad jag vet så sägs det väl att systemet i sig själv har alltid "rätt" och till en stor del av problemet är ju att många inte använder systemet som det är tänkt, typ SNL. Alltså nu har vi väl kört i mera än två år med detta system och folk fortfarande missar med SNL så kommer samma mängd göra det om 10 år, visst alla har rätt att missa slå in det ibland och om vi gör det alla ibland så blir det jäkligt stor mängd missade SNL och när vi nu har folk som regelbundet missar ibland och ditt till hör jag också och det sägs att systemet alltid har rätt så vars fan är problemet. 

Om det nu kanske är så att systemet alltid har rätt så undrar jag igetligen vars problemet är för om nu systemet har rätt när någon får en körning, enligt följande scenario, kör upp på E4 från 630 till 601, körning 618, T-2 lämna 602, har kollegor som inte tycker att det värt att köra. Systemet har ju inte gjort fel så då måste kollegan som ropar upp BC och nekar göra fel eller operatören som accepterar att hon nekar för systemet gör ju inte fel eller om systemet gör fel så ska vi ju bara acceptera det.

Nog förstår jag att behovet att manuellt styra systemet ibland men om vi ska köra det på automatik kör på automatik så slipper vi särbehandling av några högljuda kollegor och ibland arbetskamrater. Om systemet skickar en körning och operatören tar tillbaka den och skickar den till någon annan, då är det ju fel på systemet och det borde ordnas till för det bli lite väl godtyckligt eller med en av dom mera högljuda kollegorna som tar för sig. 

En sak vore om operatören skulle behandla alla lika men det gör dom inte för vi påverkar dom olika mycket och det skapar faktiskt orättvisor, en del blir helt enkel överkörda. Nog skulle väl tanken om en rättvist samhälls vara härligt men nog förstår jag omöjligheten i det för vi är dock rovdjur och en del av oss är mättare än andra....

Inga kommentarer: