Snustorget

Anpassad sökning

1 sep. 2008

Kollegor vs arbetskamrater del 1

Finns det en definierbar skillnad mellan arbetskamrater och kollegor, enligt mitt sätt och se på det finns det en viss skillnad, vad säger ni och hur skulle ni definiera läget eller ska vi lösa detta gigantiska problem. Kanske är det jag själv som sätter olika värderingar på orden eller en önskan och förenkla saker så det passar mina syften bättre, men varje fall arbetskamrater vs kollegor, hur ska detta lösas.

Men först en berättelse om en jag skulle definiera som en kollega, alltså vi har ett system som fördelar jobb efter vissa hierarki liknande förutsättningar och regler och ibland om systemet går för högtryck kan den skicka jobb som till synes verkar lite tokigt, dom flesta gör jobben medans några protesterar högljutt och slipper på grund av diverse orsaker jag inte vill gå in på nu, min fråga är egentligen vad som skulle hända om fler börjar neka eller att dom skulle kunna få information om att dom kan göra det. Personligen tycker jag att det är lite tokigt när det alltid är samma kollegor som drar fördel av problemet eller ser till att dom slipper besvärliga jobb.

Fortsättning lär följa

Inga kommentarer: