Snustorget

Anpassad sökning

10 juli 2008

Varken politik eller sex...

Allt verkar handla om politik idag, det verkar fungera med att göra som strutsen, gömma huvudet i sanden och allt passerar förbi, obemärkta av att det står en boa fladdrades bara några meter bort. Precis som med bloggämnena idag, allt förrutom politik verkar ointressant och sex har jag inte tänkt skriva om även om det skulle vara mycket intressant ämne som man skulle kunna utveckla ut i det oändliga. Även om ens egna erfarenheter är begränsade så finns ju alltid fantasin som har en härlig egenskap av obegränshet, kommer jag fundera ut något annat än sex och politik, varje fall den närmaste tiden.

Och det räckte så här långt, Piteå ska bli porrfritt sägs det, har inte direkt följt med i debatten, har ändå tänkt göra ett litet inlägg om ämnet. Efter att ha varit en konsument av dessa tidningar som det berör under 70, 80 och början 90-talet så idag skulle jag faktiskt inte kunna förmå mig själv köpa en tidning på OK i Piteå eller någon annanstan heller, oftast är det kvinnor som jobbar i kassan och idag skulle det kännas faktiskt lite som man jag skulle kränka dom, vet inte varför jag känner så, om det är opinionen mot dessa tidningar eller att jag blivit äldre och fått andra värderingar eller blivit feg och känner att man inte skulle vilja skylta med att man läser sånt.

Jag är ingen sexhatera av något slag, tycker att det är i stort sett ens egna värderingar och beslut som avgör i vilken form man vill ha sex, tycker att det är lagtextens tolkningar av vad vi rent moraliskt ska tycka är acceptabelt.

Inga kommentarer: