Snustorget

Anpassad sökning

4 juli 2008

Singlar

Det hände något igår som jag bara har hört talas om bara så där i förbigående, någon som har nämt det, har nog inte reflekterat över saken eller snarare inte brytt mig, men igår. Är med i en kontaktsida, talar om att jag är gift, gillar prata med det motsatta könet, skojar väll till det lite med att i dom lugna vattnen simmar dom fula fiskarna med en blinkande smile. Har funderat på om inte en del av singlarna jagar så hårt att vi som inte är jaktbara blir ett hot på något konstigt sätt eller om är dom så enkelriktade att när dom upptäcker att man är gift, även om inte har gjort något för att dölja det blir dom frustrerade, deras bild av hur det ska vara när man är ihop raseras. Som 60-talist har jag fått en sån ålder att jag har rätt att bestämma hur, när, var och under vilka former jag har kontakt med folk, oavsett om jag är singel, gift eller om jag skulle vara särbo. Även om jag skulle vara otrogen så är det ju mitt val som jag gör som en vuxen människa, sen går det ju alltid att diskutera det moraliska i det, troligen skulle jag nog dra en nitlott ifall det skulle bli en dialog av ett dylikt förfarande, otrohet alltså, trots det anser jag att det är mitt val som vuxen människa eller är det att ta i och kalla en vuxen man som människa…. :)

-->

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske är frågan om en man nånsin kan bli vuxen? :-)

snustorget sa...

vem fan vill bli vuxen... ;-)