Snustorget

Anpassad sökning

4 juli 2008

Morgon cigg...

Har precis vaknat och stoppat i mig det första tugget, skulla nästan vara värt göra fasikens mycket för en morgon cigg, ruset av första ciggen uteblir om man har tagit ett tugg försöker jag argumentera med mig själv, slappna av. För min del handlar nog rökningen om den första ciggen varje morgon, känslan av madnes, svårt hitta ett svenskt ord. Hel bombatt, är ju inte helt IQ-befriad, vetskapen om rökningens skadeverkningar gör ju att man kan diskutera hur mycket av IQ är kvar, borde ju räcka ta in en bråkdel av informationen för ta avstånd från det. Hjärnans belöningssytem, tänk om det skulle gå att operera, först i kön skulle jag stå även om känslan av att någon skulle rota där uppe i kontoret skapar en känsla av en skräckblandad ångest, tanken slår ju en att om man skulle kunna skicka sin bättre hälft ditt med en längre lista av uppdateringar, säger bara ojoj. Gäller nog vara först, för annars har nog min bättre hälft sett till att jag under skallpelen hamnat och dagligen bokat av listan utan glömma en enda grej, ciggen ett svagt minne av en svunnen tid. Sicken tur det endast var en tanke….

-->

Inga kommentarer: