Snustorget

Anpassad sökning

8 juli 2008

Manligt, kvinnligt och bruntunnan

Våran sophämtare Baj-ulla kommer varannan tisdag tömmer våra tunnor, igår var det dags för den bruna. Min så kallade bättre hälft frågade mig om jag sett vilka tunnor som grannarna satt ut, inte den blekaste aning sa jag och gick ut och kollade, såg sisådär ca 10 brunatunnor som jag bara susade förbi utan koppla ihop att jag bord nog ut med våran precis som grannarna.

Jag hade ju nu tur eftersom våran tunna blev ju tömd tack vara min bättre hälft, inte var det min förtjänst, helt garanterat. En av grannfruarna kom förbi på frågade när tunnorna blev tömda, själv hade hon varit ute med deras strax efter 7 och på eftermiddagen var den fortfarande full, hon hade ju bet mannen sin gå ut med tunnan för två veckor sen och han missade då, och missade igår också. Kontentan av det hela är full tunna och sympatin hon sökte hos mig fick henne snabbt vända på klacken när jag berättade om mina missade tunnor måndagkväll.

Manligt och kvinnligt uttjatat ämne som det går troligen fortfarande skriva spaltkilometer om, vad kan det bero på, visst finns det män som kommer ihåg tunnan, bara för att vi är två vilsna grannar som lyckats träffa rätt innebär det inte med säkerhet att alla är likadana, eller är vi två undantagen som bekräftar regeln...

Inga kommentarer: