Snustorget

Anpassad sökning

27 aug. 2008

24 kvar av 72

Det sägs att det tar ca 72 timmar för att bli av med nikotinabstinensen eller för att bli fri från begäret själv har jag drygt 24 timmar kvar och jag skulle ljuga om jag skulle säga, inga problem, no big deal eller lätt som en plätt. Efter ha använt nikotin i olika former i 35 år borde det tyckas vara svårare bli fri, tro inte att det varit lätt, resan har hållit på betydligt längre än när jag slutade snusa.

Det började nog för ca 9-10 år sen när jag lyckades med att bytta ut blötsnuset till portion och känna mig bekväm och säker med portin. Suget efter snus kommer med jämna mellanrum, tanken har slagit att ta en snus så försvinner alla dina bekymmer eller missbruksproblemen.

Just nu känner jag mig djävligt stolt över mig själv, nöjd för jag är ju på väg till mitt nya liv, det nikotinfria, känn på den...

Inga kommentarer: