Snustorget

Anpassad sökning

8 sep. 2008

Langos, säger det bara...

Mat gillar jag massor, både och äta och laga, framför allt laga till det, helst grejer i egen regi utan recept utan bara blanda och ta två, tre, fyra rätter man har sett på någon av matlagningsprogramen och fixa till något som borde ha smakat gott. Händer faktiskt ganska ofta att det blir riktigt gott och dom andra tillfällena är reden glömda för länge sen och ikväll fick jag för första gången äran att laga Langos, det brukar annars vara min bättre hälft som fixar den rätten.

En underbart god rätt som vi eller många här uppe förknippar med gatufestivalerna i Piteå och iförsig kan ju faktiskt Luleå få hänga med på ett litet hörn med sin lilla festival, nästa gång vi skriver om Luleå så blir det historien om bron och varför, tror det var något om snabbare bistånd.

För att återgå till Langosen så är det faktiskt en grym vardagsrätt om man känner för att lyxa till det lite grann, smeten kan man faktiskt göra kvällen innan om man vill, sen ca 45 min med att hacka lök, skinka, rom, riva ost och fritera i en fritös, grymt coolt om man vill impa på ungarna eller några mitt i veckan på en blå vardag, läger in ett recept någon dag om någon vill för nu kallar plikten.

http://bloggkartan.se/registrera/14449/luleaa/

Inga kommentarer: