Snustorget

Anpassad sökning

23 juli 2008

Vända dygnet

Precis det jag gjort, gick lättare än jag trodde komma i säng strax efter tolvslaget och ha väckning halv fem. Kroppen känns bättre än på länge för jag har ju vart ledig några dagar och känt mig överkörd av en ångvält varje morgon som jag har vaknat. Låter konstigt, men sant, nu blir det andra bullar några dagar fram till nästa ledighet. Lustigt fenomen eller så har man en alldeles för dålig säng, kan det vara en anledning till att fly, alltså så att man skaffar sig en ny säng, gäller hitta fördelar i allt.

Förövrigt var det en kanon morgon i Piteå när man gick ut, riktigt härligt, kanske några grader för kallt, har en känsla som säger att det är lagen om all djävlighet som tilllämpas här, har varit ledig från lördag tills idag och det bara har regnat, och nu när man jobbar, fan också, fast det finns ju fördelar, typ slippa gå ut i regnet och hjälpa kunderna in, värt massor för glasögona blir så härliga, och på den hårlösa knoppen som växer upp mellan skulderbladen, den är mycket klen och tycker det är väldigt obehagligt och få tunga droppar på sig, tar så lång tid för ekot att sluta klinga...

Inga kommentarer: