Snustorget

Anpassad sökning

6 juli 2008

Kunder kommer kunder smiter...

I helgen var det Beach Party på Piteå Havsbad, som sakt så kunder kommer, kunder går sen finns det kunder som smiter, inte kul för oss som kör. Tyvärr så är det här ett fenomen som händer någon enstaka gång då och då, oftast får man tag i dom någon dag efter ångerfulla beklagandes över sprit mängden. I lördags så var det dags igen med en smitning av en överförfriskad mansperson som ville åka med den kvinnliga föraren till Klubbgärdet, först ville han bara hem vilket dom flesta faktisk säger, hem hem precis som vi skulle veta vart alla bor, till slut fick hon fram att den överförfriskade kunden skulle gata xx , den nu avslappnade kunden med vetskap om att han är på väg hemåt, somnar in så sött i framsättet.

Den kvinnliga föraren kommer fram till gata xxKlubbgärdet och försöker efter bästa förmåga att väcka den överförfriskade manspersonen som sover så sött i framsätet, till slut lyckas hon med att väcka mannen och får fram vilket nummer på gata xx han bor, den nu sömndruckna mannen ilsknar till över priset och börjar anklaga den kvinnliga föraren om att hon har åkt fel väg och rent allmänt otrevligt. Till slut kommer mannen fram till sin adress och bestämmer sig för att hoppa ur taxin utan att betala vad han inte märker är att han glömmer kvar sin mobil i taxin, det upptäcker föraren och tänker att det här löser sig.

Jag som är den kvinnliga förarens arbetsgivare träffar henne strax efter på Kyrkparkering, hon berättar vad som hänt och jag tar hand om telefonen och kvittot för resan och tänker att det här får vi lösa imorgon. Efter 1 timmar hamnar jag ute på Piteå Havsbad och står där väntandes på kunder kommer det fram en kvinna som vill till Klubbgärdet, vi börjar färden mot adressen och längsvägen frågar jag efter vilken gata, hon säger xx, vi fortsätter och jag börjar fundera på hur stora kan oddsen vara att det här kan vara smitarens sambo.

Vi forsätter mot xx medans jag funderar om hur turligt det skulle vara om smitningen skulle bli löst redan i natt, när vi svängt av vid Pitholmskolan frågar jag efter numret till gata xx och hon svara xx, bingo, otroligt, hur ska jag nu lägga upp det här, frågar den kvinnliga passargeraren om hon känner igen telefonen, hon funderar och bestämmer sig för att ringa till den, den började vibrera, yes, detta är din sambos telefon som smet ifrån taxinotan lite tidigare i kväll sa jag, upplyste henne om att hon väldigt gärna skulle kunna få lösa ut den för 300 kr. Blev imponerad hur samlad och lugn hon var och fick nästan en känsla av att inte skulle det bli helt gratis för smitaren att få den tillbaka....

Inga kommentarer: