Snustorget

Anpassad sökning

4 juli 2008

halloj gott folk, debutant är man alltid någon gång….

Hej o hoho, här ska det bloggas för kung o fosterland vad annars göra när man just för tillfället är nattvakt. Ännu en oavlönad syssla jag har, vaktar godis, chips o dricka på ett ungdommsevenemang, skulle vara mumsigt trycka i sig för kung o fosterland om inte men fans, ett meningslöst ord som används lite för mycket eller kan det bero på taskigt ordföråd. Men ack så enkel att använda, passar nästan in överallt där folk har svårt förstå den negativa klangen. Nu måste jag glömma ordet ett tag och komma lite framåt i bloggandet, själv är jag egenföretagare innom taxinäringen och därav nästan ovlönad. Ser man till timmarna som läggs ner i det så är en väl avlönad bisyssla bättre för börsen. Och om man gillar fritid, för det har jag inte, om jag skulle mot förmodan få det så finns en fru i bakgrunden som fyller igen det lika säkert som när man fyller igen en gropp tippandes med skottkärra, sicket liv. Fast jag klagar inte, bara över frun och det får jag ta vid ett annat tillfälle…..

Jag har placerat min blogg i Piteå på bloggkartan.se

-->

Inga kommentarer: