Snustorget

Anpassad sökning

24 juli 2008

Gräsänkling

Tjohoo, här blir det party, fri som en fågel i ett helt dygn, wow det var länge sen. Frun, dotter och svärmor som tog min plats har börjat färden ner till Umeå, trots PDOL i Piteå, inte änns vilda hästar hade kunnat hålla min dotter från Umeå. Hon ska få träffa det Brasilianska damfotbolls landslaget som spelar träningmatch mot Umeå, kolla deras träning och träffa dom, se matchen senare ikväll och avsluta kvällen med middag tillsamman med dom, gode läckert ändå, tycker varje fall hon. Hoppas dom får det trevligt, det ska jag ha varje fall.

Skrev ju om att vänta, vänta är det vad jag gör just nu, väntar på att få börja slita för brödfödan och få börja jobba, enligt schemat skulle jag börja sju men Häxan igår tycker det blir bra kvart i nio så då sitter man och väntar. Egentligen tur för jag får ju sitta och skriva vilket jag tycker är fruktansvärt roligt och tillfredsställande.

Åter igen är det lagen om all djävlighet som styr, jag jobbar eller ska jobba och det ser ut som kanon väder på gång här i Piteå, folk blir så lugna när det blir fint väder, ingen som åker någonstans känns det som, brukar ha laptopen med mig så jag ska väl inte klaga direkt fast en vill ju helst arbeta när det är tänkt arbeta, ni vet skalman och hans klocka...

Inga kommentarer: