Snustorget

Anpassad sökning

20 jan. 2009

Dum, dummare och dummast del 1

Har tänkt mig en liten miniserie av rena rama dumheter på grund av två saker, envishet vs kontrollbehov och jag kan garantera att det inte är jag som står för kontrollbehovet. Efter som en viss person har lovat att stämma mig om jag skriver om henne, ska ej nämna vem, så är det här ren och skär fiction...hehe.

Vet alla hur en snöförare ser ut, om inte så är det något man ser till att avlägsna snön från infarten med bland annat, finns säkert andra användningsområden om man är tillräckligt tokig typ slalombacke eller om man är feg så duger familjebacken och när man hittat dit är det bara att sätta sig i snöföraren när man nåt toppen och bege sig utför, om du törs fegis.

Tillbaka till dum, dummare och dummast, om man skulle leva med någon som har ett lite väl stort kontrollbehov, typ som att jag skulle tycka att en grej ska vara där och hon med kontrollbehovet där så skulle ju det fungera så länge jag skulle ge mig varje gång. Synden synar den envisa som synden, ungefär som att träffas av något ailenlikt och man blir helt förbytt, nu djävlar blir som en mantra för en, halva dagen går att fundera på den djävla snöföraren, inte kul.

Så frågan man skulle kunna ställa vem av oss är dum eller dummast, ingen kan ju vara helt frisk av oss, så långt har jag kommit i mina funderingar.

Inga kommentarer: