Snustorget

Anpassad sökning

31 aug. 2008

Tomt, tomt

Finns två kanaler jag aldrig zappar på, nästan varje fall, Svt 1 och 2 och det konstiga är att jag faktiskt ser regelbundet på Svt24, undrar om det är mina autistiska drag som lyser igenom och käringdjäveln jag har ska ju prompt se på Svt 1 och 2 så jag ger henne fjärran och demonstrativt tar jag upp datorn och leker med min bästis i stället.

Även om hon vet om det så ska hon se på Svt 1 och 2 och jag tjurar, undrar om det beror på att man var ju helt utlämnad till 1 och 2 en bit in på 80-talet och kanske känner en viss bitterhet för att man bara fick se på två kanaler eller tacksamhet över att man slapp ju problemet med att välja.

Hur kan man vara funtad när man har 15 kanaler och sitter i över två timmar och zappar runt och när klockar närmar sig 02.00 så kommer man fram till att det fanns inget inte ett djävla skit och se på. Undrar om det är vindflöjten igen och ni som har läst tidigare vet ju vad jag menar och till övriga en enkel förklaring är som följer, tomrummet mellan öronen skapar ett resonansljud utan guds like, är det tomt så är det tomt....

Inga kommentarer: