Snustorget

Anpassad sökning

28 aug. 2008

Rast igen med Lippe

Förmiddagströttare hund får man nog leta efter, han ligger och snusar här bredvid mig och snart måste jag försöka få i gång han lite grann, börjar om kl 12 så jag måste få han äta innan det, vara ute med han så att han lägger ett kablage. Sen kommer han vara hemma ensam i nästan 3 h, inte riktigt, blir det längsta han har varit själv någonsin. Än så länge har han inte gjort några bitmärken eller andra spår förutom några korvar och blöta fläckar på halmattan och den dagen han klassas som rumsren så åker nog den mattan en på sin sista resa mot tippen.

Snart så fort jag har skrivit klart har jag not tänkt ta mig en 45 min powernap, kroppen skriker efter vila tolkar jag det som, om frun fått tolka hade det nog blivit "din slappa jävla slötask" häng tvätt, damsuga, ny maskin med tvätt och säger bara oj-oj så många mil ifrån varandra vi befinner oss och trots det så har vi varit i hopp över 22 år, inte utan fight eller fighter....

Inga kommentarer: